Slacklash

It’d be a good thing for Slack if it had such a pivot up its slee­ve, becau­se for an effi­ci­en­cy enhan­ce­ment tool, it is pret­ty aim­less. The company’s slo­gan is “Be less busy,” but “Appear more busy” or “Simu­la­te busy­n­ess” might be clo­ser to the mark. As John Herr­man put it, the app encou­ra­ges “a novel form of work-like non-work,” in which peop­le can enact “a full per­for­man­ce of work … without the accom­plish­ment of any­thing exter­nal.” It is a time-sucking, logic-squa­shing feed­back loop. Con­ti­nue.

Neues von Satya

We are moving from a stra­te­gy to grow a stan­da­lo­ne pho­ne busi­ness to a stra­te­gy to grow and crea­te a vibrant Win­dows eco­sys­tem inclu­ding our first-par­ty device fami­ly. In the near-term, we’ll run a more effec­tive and focu­sed pho­ne port­fo­lio whi­le retai­ning capa­bi­li­ty for long-term reinven­ti­on in mobi­li­ty.”

So viel zum „Second Screen”

Neben dem Fern­se­hen wird auch im Inter­net gesurft. Laut aktu­el­lem TNS Con­ver­gen­ce Moni­tor tun dies 28 Pro­zent der 14- bis 64-Jäh­ri­gen zumin­dest gele­gent­li­ch. Ein Wert, der seit 2010 auf glei­chem Niveau geblie­ben ist. „Die Par­al­lel­nut­zung ent­wi­ckelt sich weit weni­ger dyna­mi­sch, als es die gegen­wär­ti­ge Dis­kus­si­on um die Nut­zung von First und Second Screen ver­mu­ten lässt“, stellt And­rea Geiß­litz, Asso­cia­te Direc­tor bei TNS Infra­test, fest.
TNS-Mit­tei­lung

Big Brother und der Journalismus

The sta­te that is buil­ding such a for­mi­da­ble appa­ra­tus of sur­veil­lan­ce will do its best to prevent jour­na­lists from reporting on it. Most jour­na­lists can see that. But I won­der how many have tru­ly unders­tood the abso­lu­te threat to jour­na­lism impli­cit in the idea of total sur­veil­lan­ce, when or if it comes – and, increa­sin­gly, it looks like „when”.
Alan Rus­bridger im „Guar­di­an”

Wie war das mit Don’t be evil?

It seems to us that Google’s rea­sons for blo­cking our app are manu­fac­tu­red so that we can’t give our users the same expe­ri­en­ce Andro­id and iPho­ne users are get­ting. The road­blocks Goo­gle has set up are impos­si­ble to over­co­me, and they know it.
$MSFT über „The Limits of Google’s open­ness”

Axel Springer bleibt trotz LSR erstmal bei Google

Aus­ge­rech­net der Axel-Sprin­ger-Ver­lag (Bild, Welt), des­sen Lob­by­is­ten so sehr für ein Leis­tungs­schutz­recht für Pres­se­ver­la­ge gekämpft haben, ver­zich­tet dar­auf, sich das neue Gesetz gleich zum Start zunut­ze zu machen. Wie ein Ver­lags­spre­cher am Mon­tag auf Anfra­ge taz sag­te, habe sich der Kon­zern per „Opt-in”-Verfahren ent­schie­den, mit sei­nen Inhal­ten wei­ter­hin in den Ange­bo­ten von Goo­gle gelis­tet zu wer­den.
Kom­plet­ter Text bei der „taz”

De-Mail? Mein Beileid

Die De-Mail bie­tet in ihrer der­zei­ti­gen Form kei­ne wirk­li­ch höhe­re Sicher­heit gegen­über der her­kömm­li­chen E-Mail. Bür­ge­rin­nen und Bür­gern darf hier nicht fal­sche Sicher­heit vor­ge­täuscht wer­den.
Hart­mut Pohl, Spre­cher des Arbeits­krei­ses „Daten­schutz und IT-Sicher­heit“ der Gesell­schaft für Infor­ma­tik e.V. (GI)